ΕΠΙΚΟ ταξίδι σκι: Όρος Telluride, Κολοράντο

Το χιονοδρομικό κέντρο Telluride στο Κολοράντο των Η.Π.Α., ήταν εδώ και καιρό στη λίστα μου. Αρκετές φορές τα τελευταία 10 χρόνια, έχω ακούσει άλλους ανθρώπους να αναφέρουν αυτό το στολίδι ενός θερέτρου. Αλλά δεν είναι εύκολο να φτάσετε, και μου είχαν πει ότι είναι μια ακριβή ορεινή πόλη.

Όταν είδα ότι το Telluride ήταν μέρος της συλλογής θέρετρων EPIC season pass, ο Hubby G και εγώ αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να το συμπεριλάβουμε ως μέρος του ταξιδιού μας που διαρκεί ένα μήνα.

Φτάσαμε στο Κολοράντο την τελευταία εβδομάδα των διακοπών. Φεύγοντας από το Salt Lake City οδηγήσαμε στο Moab για μια νύχτα. Μια μέρα που περάσαμε στα εκπληκτικά εθνικά πάρκα των Arches and Canyonlands μας έδωσε μια τόσο αναγκαία μέρα άδειας για σκι. (Το σκι για εβδομάδες αφήνει τα πόδια κουρασμένα.)

Εθνικό Πάρκο Arches.
Εθνικό Πάρκο Canyonlands.

Το Moab διέλυσε το μακρύ ταξίδι στο μισό – είναι περίπου τέσσερις ώρες οδήγησης από το SLC στο Moab και λιγότερο από τρεις ώρες από το Moab στο Telluride – και θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα μια επίσκεψη στην πόλη και στα γύρω πάρκα.

Κορυφαία συμβουλή: Ένα ετήσιο πάσο για πολλά από τα εθνικά πάρκα στην περιοχή Moab είναι 55 $ ανά όχημα. Επειδή επισκεπτόμασταν δύο πάρκα, ήταν λογικό να αγοράσουμε αυτό το ετήσιο πάσο αντί για ένα τέλος εισόδου για κάθε πάρκο.

Χιονοδρομικό κέντρο Telluride

Το Telluride είναι μια πρώην βικτοριανή πόλη εξόρυξης στα Βραχώδη Όρη του Κολοράντο. Βρίσκεται σε ένα φαράγγι που περιβάλλεται από δασώδεις κορυφές.

Όταν η βιομηχανία εξόρυξης έπεσε σε παρακμή, το άφθονο χιόνι το χειμώνα ήταν το κλειδί για μια νέα πρόταση για το Telluride. Σχεδόν 40 χρόνια μετά την κατάρρευση της εξόρυξης, ένας επιχειρηματίας από το Beverly Hills, ο Joe Zoline, αποφάσισε ότι η πόλη θα μπορούσε να είναι το επίκεντρο ενός χιονοδρομικού κέντρου.

Το 1972, το χιονοδρομικό κέντρο Telluride άνοιξε με πέντε λιφτ και ένα ημερήσιο καταφύγιο. Έξι χρόνια αργότερα, δύο ντόπιοι του Κολοράντο, ο Ron Allred και ο Jim Wells, αγόρασαν την περιοχή του σκι και άρχισαν να μετατρέπουν το Telluride σε ένα θέρετρο παγκόσμιας κλάσης μέσω της αναβάθμισης των βουνών, της ανάπτυξης του Mountain Village και της δημιουργίας της γόνδολας και μιας «χόνδολας».

Αν έρχεστε στο θέρετρο για σκι, έχετε την επιλογή να μείνετε στην πόλη Telluride ή στο Mountain Village, που αναπτύχθηκε το 1985.

Κοιτάζοντας την πόλη Telluride.
Οι πλαγιές προς το Ορεινό χωριό.

Πού είναι το Telluride;

Το Telluride βρίσκεται περίπου 330 μίλια νοτιοδυτικά του Ντένβερ του Κολοράντο. Μπορείτε να το προσεγγίσετε μέσω του μικρού αεροδρομίου του περιφερειακού αεροδρομίου Montrose (MTG), 65 μίλια μακριά, ή, ακόμη πιο κοντά, του περιφερειακού αεροδρομίου Telluride (TEX). Το πλησιέστερο διεθνές αεροδρόμιο στο Κολοράντο είναι το Ντένβερ. Η διαδρομή από το Ντένβερ θα διαρκούσε περίπου επτά ώρες.

Περισσότερα για το Telluride

Κάποτε ονομάστηκε „To-Hell-You-Ride“ από τις μέρες της εξόρυξης της πόλης του, το Telluride χαρακτηρίστηκε Εθνικό Ιστορικό Ορόσημο το 1964.

Το χιονοδρομικό κέντρο Telluride προσφέρει απίστευτη θέα στα βουνά San Juan και φιλοξενεί περισσότερα από 2000 στρέμματα εδάφους προσβάσιμο από ανελκυστήρα.

Υπάρχουν σημαντικά 4425 πόδια (1348 μέτρα) κατακόρυφων και 148 διαδρομές που επιτυγχάνονται με 19 ανελκυστήρες.

Το υψόμετρο που εξυπηρετείται από τον ανελκυστήρα είναι 12.515 πόδια (3814 μέτρα) και το μέγιστο υψόμετρο είναι 13.150 πόδια (4008 μέτρα). Η μεγαλύτερη διαδρομή είναι 4,6 μίλια. Υπάρχουν επίσης τρία πάρκα εδάφους.

Η μέση ετήσια χιονόπτωση είναι 280 ίντσες (πάνω από 7 μέτρα) της μέσης χιονόπτωσης.

Υπάρχει έδαφος για σκι που ταιριάζει σε όλους, συμπεριλαμβανομένων 16% πίστες για αρχάριους, 30% μεσαίου επιπέδου, 21% προχωρημένων και 34% ειδικών.

Υπάρχουν επίσης τέσσερις περιοχές πεζοπορίας στο έδαφος για προχωρημένους και έμπειρους σκιέρ.

Διαβάστε την αναφορά του Hubby G για το bootpacking και το σκι στην υψηλότερη κορυφή στο Telluride:

Μετά το κλείσιμο των λιφτ, η πόλη προσφέρει μια ζωντανή ατμόσφαιρα με πίθηκο σκι. Είναι μια πολύ πολυσύχναστη μικρή πόλη σε μια εκπληκτική τοποθεσία. Είναι μάλλον σαν το Chamonix στη Γαλλία, για να σας δώσω μια περαιτέρω ιδέα.

Πολλά ανεξάρτητα καταστήματα, μπαρ και επανεκκινήσεις επιθυμούν να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες, αλλά προειδοποιήστε ότι οι τιμές είναι υψηλές.

Το κατάλυμά μας ήταν το πιο ακριβό του ταξιδιού και επίσης το πιο μικρό και βασικό. Είχαμε ορίσει έναν προϋπολογισμό για τα νυχτερινά έξοδα και το κάναμε εύκολα στο Telluride.

Telluride τη νύχτα.

Πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το Telluride

Η πόλη βρίσκεται σε υψόμετρο 2667μ. Το θέρετρο υψώνεται στα 4008 μέτρα στην κορυφή Παλμύρα. Το υψόμετρο γίνεται αισθητό όταν προσπαθείτε να ασκηθείτε. Ακόμη και ένα σύντομο περπάτημα σε μια σκάλα άφησε τον G και εμένα να κόβουμε την ανάσα την πρώτη μέρα.

Ευτυχώς, άλλα θέρετρα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας ήταν αρκετά ψηλά, έτσι εγκλιματιστήκαμε σχετικά γρήγορα, αλλά αν φτάνατε από χαμηλότερο υψόμετρο, μπορεί να επηρεάζεστε περισσότερο.

Παρατηρήσαμε τα φαινόμενα υψομέτρου περισσότερο όταν πακετάραμε ψηλά στο θέρετρο για να φτάσουμε σε μπολ εκτός πίστας. Η λύση ήταν να επιβραδύνετε, να ξεκουραστείτε πολλές φορές και να έχετε ένα μπουκάλι που μπορείτε να τοποθετήσετε πάνω από το σκόρο σας για να μειώσετε τα αισθήματα του ψηλού, κρύου αέρα στο λαιμό.

Pioneer Express.

Τι μας άρεσε περισσότερο στο χιονοδρομικό κέντρο Telluride

Το βουνό είχε πολλά απότομα για να μας διασκεδάσουν. Κάναμε σκι κυρίως στο Revelation Bowl, το Prospect Bowl και το Black Iron Bowl.

Οι ανελκυστήρες ήταν γενικά αρκετά γρήγοροι.

Υπάρχει άφθονη ηλιοφάνεια στο Κολοράντο, ακόμη και το χειμώνα.

Μας αρέσει να πακετάρουμε σε φρέσκο ​​χιόνι και το Black Iron Bowl ήταν το ιδανικό. Η βόλτα ξεκινά στην κορυφή του Prospect Express. Μπορείτε να κάνετε πεζοπορία προς τα πάνω για όσο διάστημα θέλετε να απολαύσετε διαφορετικές διαδρομές εκτός πίστας.

Το αγαπημένο μου ήταν το διπλό διαμάντι Mountain Quail, το οποίο χρειάζεται περίπου 20 λεπτά για να φτάσει (θυμηθείτε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πεζοπορούν πιο αργά λόγω του υψομέτρου). Η πτώση στο μπολ ήταν μάλλον τρομακτική, αλλά τα κατάφερα. Το απαλό χιόνι στο απότομο μπολ πρόσφερε υπέροχο σκι.

Μου άρεσε επίσης να εξασκώ τον μεγιστάνα μου στο σκι στο Revelation Bowl. Ενώ το σκι μου είναι πλέον αρκετά καλό για να «επιβιώσω» στις περισσότερες πίστες σκι, είμαι πρόθυμος να προχωρήσω την τεχνική μου για να μπορώ να κάνω πιο ρευστά – και κομψά! – μεγιστάνες του σκι. Αυτό δεν είναι εύκολο κατόρθωμα.

Η θέα στο Telluride είναι υπέροχη, συνδυάζοντας τα βουνά San Juan, τα ευρύτερα Βραχώδη Όρη και κοιτάζοντας απέναντι στο υπέροχο όρος Sneffels, ένα από τα 53 «δεκατέσσερα» του Κολοράντο (κορυφές 14.000 πόδια).

Το Κολοράντο μπορεί να υπερηφανεύεται για 300 ετήσιες ημέρες ηλιοφάνειας και σίγουρα επωφεληθήκαμε από αυτό. Το σκι κάτω από τον γαλάζιο ουρανό είναι πάντα αναζωογονητικό.

Η πόλη Telluride είναι επίσης ζωντανή και διασκεδαστική.

Τι δεν ήταν τόσο καλό για το Telluride

Όπως ανέφερα, το Telluride είναι αρκετά ακριβό. Η ημερήσια κάρτα ανελκυστήρων είναι 149 $. Είναι 763 $ για ένα πάσο έξι ημερών. Το season pass είναι $2250.

Ήταν λογικό να κάνουμε σκι στο Telluride ως μέρος του EPIC Pass μας. Το EPIC season pass προσφέρει επτά ημέρες σκι στο Telluride ως μέρος μιας συλλογής θέρετρων σε όλο τον κόσμο. Σε πλήρη τιμή on-line, το πάσο EPIC είναι 979 $. Μπορείτε να κάνετε καλές οικονομίες αγοράζοντας με έκπτωση πριν από την έναρξη της σεζόν.

Μερικοί από τους ντόπιους και τους τακτικούς θαμώνες δεν έδειχναν καθόλου ευχαριστημένοι με την αύξηση του αριθμού των σκιέρ λόγω του EPIC pass. Μας είπαν αυτό δύο φορές όταν συζητούσαμε με σκιέρ στα αναβατήρια.

Λένε ότι το EPIC pass έχει αυξήσει πάρα πολύ τον αριθμό των σκιέρ. Είπαν ότι αυξήθηκαν και οι τιμές των καταλυμάτων.

Το καταλαβαίνω αυτό, αλλά μπορώ να δω ότι υπάρχουν και άλλα οφέλη από το να φέρνεις περισσότερους σκιέρ, όπως περισσότερο εμπόριο για μπαρ, καταστήματα και εστιατόρια.

Δεν είχαμε γεμάτες πίστες ή ανελκυστήρες, αλλά κάναμε σκι την εβδομάδα και όχι το Σαββατοκύριακο. Νομίζω ότι πρέπει να είναι μια δύσκολη ισορροπία: Να διατηρήσεις μια αποκλειστικότητα με λιγότερους σκιέρ ή να μεγιστοποιήσεις τα κέρδη.

Βρήκαμε ότι το φαγητό, το ποτό και η διαμονή είναι ακριβά στο Telluride.

Το Telluride χρειαζόταν νέο χιόνι όσο ήμασταν εκεί. Υπήρχαν μερικές ίντσες χιονόπτωσης λίγο πριν φτάσουμε και αυτό σήμαινε ότι πήραμε μια γεύση για το πώς είναι η φρέσκια ξηρή σκόνη.

Μέχρι το τέλος των λίγων ημερών μας, υπήρχαν ακόμη μερικές ρίψεις σκόνης εκτός πίστας, αν ήξερες ότι θα πήγαινες και ήσασταν χαρούμενοι να πακετάρετε, αλλά οι περιποιημένες πλαγιές είχαν γίνει λείες και ολισθηρές.

Το καλύτερο χιόνι ήταν πάνω από το επίπεδο της γόνδολας.

Μας είπαν ότι οι πίστες πίσω προς την πόλη είναι συνήθως μερικές από τις καλύτερες. Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας υπήρχαν μερικά από τα πιο δύσκολα για να κατέβουμε. Τα τρεξίματα είναι απότομα μπλουζ και μεγιστάνα κατά τόπους.

Είναι σημαντικό να έχετε κατά νου ότι αυτό είναι ένα δύσκολο θέρετρο. Μας άρεσε πολύ γι‘ αυτό και υπάρχουν πολλά χιλιόμετρα από χαμηλής ροής μπλε διαδρομές, αλλά νομίζω ότι είναι ένας προορισμός που ταιριάζει καλύτερα σε ενδιάμεσους και πάνω.

Κουνιστές καρέκλες μπαρ στο Ouray Brewery.
Ένας πάγκος σκι στο Ouray.
ΟΥΡΑΥ.

Μερικές συμβουλές

Μείνετε στο Ouray, 50 λεπτά οδικώς από το Telluride. Είναι πολύ φθηνότερο και είναι πολύ πιο ήσυχο. Τα μπαρ και τα εστιατόρια ήταν πολύ φιλικά και απολαύσαμε ιδιαίτερα τις δύο παμπ ζυθοποιίας, την Ouray Brewery και την Red Mountain Brewing.

Το Ridgeway είναι μια άλλη πόλη μεταξύ Telluride και Ouray και αυτό θα μπορούσε να είναι επίσης ένα καλό μέρος για να μείνετε.

Το Ouray διαθέτει ένα παγκοσμίου επιπέδου υπαίθριο πάρκο αναρρίχησης στον πάγο και ιαματικές πηγές.

Μείναμε δύο νύχτες στο υπέροχο Alp Lily Inn στο δωμάτιο Box Canyon. Ήταν ένα όμορφο δωμάτιο με πολλά υπέροχα χαρακτηριστικά και επιπλέον πινελιές. Το δωμάτιο ήταν ένα από τα φθηνότερα, αλλά και ένα από τα ωραιότερα του ταξιδιού μας του μήνα.

Μια γραφική διαδρομή μεταξύ Telluride και Ouray.

Ακόμα κι αν δεν μείνετε στο Ouray, φροντίστε να πάρετε το αυτοκίνητο μεταξύ Telluride και Ouray. Η θέα είναι εντυπωσιακή.

Φάτε πρωινό στο δωμάτιό σας και πάρτε ένα γεύμα σε πακέτο για να μειώσετε τις δαπάνες σας κάθε μέρα.